Beboerhenvendelse

Beboerhenvendelser ignoreres

Som beskrevet forsøger afdelingsbestyrelsen og selskabsbestyrelsen at holde deres møder i skjul, så beboerne ikke kan gøre deres indflydelse gældende ved at henvende sig inde mødet og få punkter på dagsordenen. Tillader de sig at skrive til afdelingsbestyrelsen eller til selskabsbestyrelsen bliver de også ignoreret. Denne opførsel har jeg meget svært ved at forstå og finder yderst uacceptabel.

 

Imidlertid viser den tydeligt, hvordan magt korrumperer og hvorfor vi trænger til fornyelse i vores bestyrelser. Vi bør som beboere repræsenteres af andre bebeore, som respekterer loven og demokratiets spilleregler.

 

Kommunikation og information via hjemmeside

En velfungerende hjemmeside ville være til gavn for åben information og styrke beboerdemokratiet. Den ville kunne opdateres af mange mennesker med hver deres ansvarsområde, både af afdelingsbestyrelsen og af andre ildsjæle, som vil levere et stykke kvalitetsarbejde til gavn for beboere i Ådalsparken. Her er et forslag til mulig information:

  • Mailadresse til afdelingsbestyrelsen
  • Dato for næste afdelingsmøde
  • Dagsorden for afdelingsmøder (med reelt indhold)
  • Referater af afdelingsmøder (med reelt indhold)
  • Link tl Ådalspark-Facebook-gruppe, med løbende opdateringer
  • Information om løbende sager i afdelingsbestyrelsen
  • Afstemninger om forskellige emner (beboertilkendegivelser)
  • Videoindslag produceret til Ådalsparken (Ungdomsskolen kan hjælpe hermed)
  • Ny i Ådalsparken (information til indflyttere)
  • Byttehjørnet / opslagstavlen
  • Bookning af delebil
  • Kørelejlighed - del benzinudgiften
  • Videndeling om:
    • Internet (FAQ)
    • Vaskeri
    • Alt info fra beboer-TV
    • Hotel
    • Fodboldturnering

 

Lad os begynde at anvende teknologien i stedet for bevidst at undgå den. Kan afdelingsbestyrelsen ikke håndtere teknologien, kan et kursus vel afhjælpe problemet. Alternativt kan pensionering fra jobbet måske være tiltrængt, for det er kompetence der efterspørges fremover.

Digital Postkasse kan anvendes i de tilfælde, hvor vigtig information skal fremsendes, og håndbåret information er naturligvis den mulighed der anvendes til de få, som har brug for denne ekstraordinære og dyre service.

Ådalsparken

Beboerhenvendelser

Hvorfor svarer selskabsbestyrelsen ikke på beboerhenvendelser?

Denne besynderlige opførsel er ikke en bestyrelse værdig!

Copyright © 2015 BakHeyde.dk

BakHeyde

Ådalsparkvej 11 4 TV

2970 Hørsholm

Denmark

 

 

+45 6082 3652

henrik@bakheyde.dk

Del siden med andre

Du kan dele siden og dermed budskabet med andre via dit foretrukne sociale medie.